Stig-Göran Fransson

fredag 8 april 2011

SJ gav mig tre lediga dagar

Hemma igen efter ett försök att åka tåg till Luleå. Försenade tåg från södra Sverige innebar att jag inte kommer med nattåget Stockholm-Luleå. Tre samtal till SJ:s kundtjänst utan besked på hur resan skulle kunna bli. Lika bra att vända hemåt och få tre lediga dagar, dock utan att få vara med på det som jag tänkt.

Regeringens tillskott på ytterligare pengar till underhåll är välkommit men räcker inte. En annan järnvägspolitik behövs. Både röda och blå regeringar har under många år nedmonterat den Svenska järnvägen.

Det som ändå känndes possitivt var bemötandet när jag ringde SJ:s kundtjänst. Jag pratade med två män och en kvinna som alla tre var mycket trevliga och gjorde vad de kunde för att ge besked men inte så lätt när trafikledningen inte gav information.

Etiketter: ,

1 Comments:

  • Bra när kundtjänst är trevlig. Förr i tiden blev man utskälld när man skulle köpa en biljett.

    By Blogger Per Westberg, at 13 april, 2011  

Skicka en kommentar

<< Home