Stig-Göran Fransson

onsdag 14 januari 2009

Tveksam till Tjustkulle

Jag är tveksam till byggandet av bandyhall på Tjustkulle i Vetlanda. Det som gör mig tveksam är kommunens hyresavtal. Kommunen binder sig i 25 år framåt.

Jag har idag läst handlingarna till nästa veckas kommunfullmäktige och inget i handlingarna får mig att ändra uppfattning. Jag avser att lägga ned min röst. Jag kan inte stödja ett förslag där kommunen binder sig i ett hyresavtal på 25 år. Vad vet vi om intresset om 15 år att åka skridsko under den varma årstiden. Jag hoppas att vi då blivit medvetna energisparare.

Alla andra verksamheter i kommunen har varit utsatta för osthyveln och fått minskade tilldelningar i budgeten till sina verksamheter. Verksamheten på Tjustkulle får istället en ökning från idag 3,7 Mkr till 6,8 Mkr. Detta garanterat i 25 år.

1 Comments:

  • "Jag avser att lägga ned min röst."

    Varför sitter du i fullmäktige Stig-Göran?

    Du deklarerar tydligt att du är tveksam till kommunens satsning på Tjustkulle men skriver att du avser lägga ned din röst.

    Vi hör dig ständigt lägga ned din röst i fullmäktige då du känner dig ensam i partiet om din övertygelse som du så försiktigt brukar kalla tveksam.

    Kliv fram och bry dig inte om vad partikamraterna tycker eller tänker. Rösta efter din övertygelse och i detta fall, rösta NEJ.

    Om man ständigt lägger ned sin röst så fort man är "tveksam" och partikamraterna tycker annorlunda, då skall man inte sitta i fullmäktige.

    By Blogger Lars, at 17 januari, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home