Stig-Göran Fransson

torsdag 18 maj 2006

Kontroll - kontroll

Jag har idag varit i Uppsala på en konferens om strukturfrågor inom Svenska kyrkan. En intressant dag om viktiga framtidsfrågor för Svenska kyrkan.

Det som föranleder rubriken på dagens Blogg är min flygresa på kvällen från Arlanda till Växjö. På Arlanda flygplats fick jag visa legitimation fyra gånger innan jag fick gå ombord på flygplanet. Först vid incheckningen och även någon minut senare då jag lämnade väskan. Sedan vid säkerhetskontrollen och sist vid gaten när jag skulle gå på flygplanet. Det känns nästan överdrivet med dessa kontroller och misstänksamheten att jag utger mig för att vara någon annan. Det känns som det är 11 september rädslan i USA som smittat av sig i Sverige.

Det känns enklare att åka tåg och därtill betydligt miljövänligare.

2 Comments:

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    By Anonymous Anonym, at 30 november, 2006  

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    By Anonymous Anonym, at 15 mars, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home